Бизнес процесите са поредица от повтарящи се задачи, които се изпълняват последователно, за да се постигнат определени цели.
Модул “Управление на търговията” организира бизнеспроцесите, които протичат в търговския отдел на организацията, като основното му предназначение е да се постигне по-ефективно извършване на продажби. Той е свързан със следните четири стандартни модули в ТОНЕГАН ERP:
- “Управление отношенията с клиенти” – управлява се предпродажбеният процес (комуникация, срещи, уговорки) и оферирането
- “Продажби и дистрибуция” – управляват се поръчките от клиенти и тяхната логистика
- “Склад” – управлявят се складовите наличности и движения
- “Покупки” – управлява се веригата на доставките
Алгоритъм на търговския процес в модул “Управление на търговията”
Първоначално се създава нов договор с клиента. Този договор започва да се изпълнява чрез регистриране на поръчка/и за продажба. Следва планиране на количествата по поръчката/ите за продажба. Тук се обработват три сценария:
- Създаване на заявка към доставчик – при недостатъчно количество
- Блокиране на нужното количество по тази поръчка в склада – при налично количество
- Блокиране на нужното количество по тази поръчка в друг склад – при налично количество в друг склад на организацията
1) При първия сценарий се следи процесът по доставка от доставчик и се получава уведомление за приход, за доставката на необходимите количества, за да се изпълни поръчката за продажба, която са направили клиентите на организацията. След като се заприходят в посочения склад количествата от поръчаната стока автоматично се блокират по тази поръчка.
2) Ако са налични в желания склад количествата по направената поръчка от клиент се блокират директно.
3) Ако са налични в друг склад на организацията, количествата се блокират по дадената клиентска поръчка, създавайки нареждане за разход. Ако този разход не бъде одобрен от търговеца асоцииран с този склад, количествата се деблокират и е нужно да бъдат осигурени по друг начин или отказани.
При осигуряване на наличност на желаните количества по дадената клиентска поръчка, то се преминава към планиране на логистиката и транспорта на стоката. Създава се нареждане за разход, с което процесът завършва.
Всички движения се следят с мобилни устройства с баркод четци.
Няма коментари